BTL به عنوان اختصاری از “Below the Line Advertising” استفاده میشود و به عنوان تبلیغات زیر خط یا ترویج زیر خط نیز شناخته میشود. در تبلیغات BTL، استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات مستقیم به منظور دستیابی به مشتریان هدف به کار میرود. این نوع تبلیغات برای معرفی محصولات و خدمات از رسانههای غیر تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، و بیلبوردها استفاده میکند. شرکتها در استفاده از استراتژی بازاریابی و تبلیغات BTL، بیشتر به بهبود نرخ تبدیل و ارتقاء عملکرد مستقیم خود متمرکز هستند تا از سوی دیگر افزایش آگاهی از برند.